Orientační rozvrh dne
Příchod dětí do školičky
8:00 - 9:00
Výchovně - vzdělávací aktivity
9:00 - 9:30
Dopolední svačina
9:30 - 10:00
Pobyt venku
10:00 - 11:45
Oběd
11:45 - 12:30
Odpočinek, klidové aktivity
12:30 - 14:15
Odpolední svačina, odchod dětí domů
14:15 - 14:30
Jak trávíme čas ve školičce
Dáváme dostatek prostoru pro volnou hru
Děti v rámci dopoledne mají dostatek prostoru pro volnou hru a mohou zjistit, co je baví, co mají rády. Dáváme dětem svobodu při tvoření a podporujeme jejich kreativitu, využíváme sensory play - hraní bez hranic.
Vedeme děti ke spolupráci
Využíváme výhod věkově smíšeného kolektivu dětí k podpoře jejich spolupráce. Děti se přirozeně učí toleranci a respektu k sobě navzájem.
Spolupráci se děti musí učit a kolektiv děti je k tomu ideálním prostředím.
Podporujeme samostatnost
Děti vedeme k maximální samostatnosti dle jeho individuálních schopností. Řídíme se heslem Marie Monstessori: "Pomoz mi, abych to dokázal sám."
Učíme děti sebeobsluze v oblékání, hygieně a stravování. Každé dítě dozrává jindy, rádi vám s oplenkováním pomůžeme.
Angličtina hrou
Vedle rozvoje komunikační dovednosti v českém jazyce, zařazujeme také angličtinu v rámci dopoledních aktivit. Děti tak mají možnost si vytvořit základní slovní zásobu anglických slov.
Opakující se rituály
Vytváříme s dětmi rituály, které se pravidelně opakují. Toto opakování je pro děti velmi důležité, pro budování pocitu jistoty a bezpečí.
Odpočinek.
Po obědě děti mají možnost si odpočinout při poslech čtené pohádky. Děti, které neusnou si vyberou jinou klidovou aktivitu. Děti nenutíme spát, chápeme, že potřeba spánku je pro každého individuální.
Děti si mohou přinést plyšovou hračku.